Workshops

En workshop är en singel eller en serie sessioner dedikerade till ett specifikt ämne där ett team eller grupp av deltagare arbetar tillsammans för att nå ett visst mål inom en viss tidsram.

Att genomföra workshops är det mest praktiska sättet att organisera samarbetet mellan teammedlemmar, discipliner, yrken och intressenter. Samtidigt är det mycket effektivt eftersom deltagarna har full medvetenhet och förberedelse att fokusera och stanna på ämnet. Med varje workshop som vi erbjuder använder vi olika metoder för att lösa specifika problem.

Att välja och genomföra en riktig workshop är dock den viktigaste faktorn för att definiera andelen framgångsrika resultatet. Om du väljer ett verktyg som inte passar bäst för ditt syfte eller om du inte vet hur du använder det kan det inte leda till ditt förväntade resultat. Våra utbildade och erfarna moderatorer kommer att se till kvaliteten på workshops och spela en viktig roll för att uppnå tillförlitliga resultat.

Om du inte har använt en workshop tidigare eller åtminstone deltagit i en, föreslår vi starkt att läsa detaljerad information innan du väljer eller organiserar en workshop eller helt enkelt kontakta oss för ytterligare diskussioner och rådgivning. Oroa dig inte! Det kommer helt gratis! För mer insikter om workshops kan du också läsa "What is the difference between a meeting and a workshop?" inlägg i vår blogg.

De mest efterfrågade workshops

Lightning
Decision
Jam

En universell workshop för problemlösning eller fatta beslut med valfritt antal deltagare

Från FN:s UN World Food Program som använde sig av denna workshop för att besluta om hur de ska öka donationer, till ett småföretag i Sverige som skulle besluta om deras öppettider, kan denna workshop bokstavligen användas för att lösa alla problem. Om ni står inför ett problem eller har en konflikt som hindrar er verksamhet från att gå vidare, är det dags för en Lightning Decision Jam och gå vidare.

Tidslängd: 60 minuter
Deltagare: 3 eller fler personer

Value
Proposition

Förfina utbudet av värdeskapande produkter och tjänster för era kunder

Diagnostisera organisationen för symtom på förslag till dåligt värde, dess gränser och röda linjer. Kartlägg kundernas förluster och vinster, justera eventuella antaganden som har gjorts och förfina det föreslagna värdet enligt målmarknaden för att nå en högre nivå av kundnöjdhet.

Tidslängd: 2 timmar
Deltagare: 3 till 15 personer

Business
Model
Canvas

Ett bra verktyg som hjälper er att förstå en affärsmodell på ett enkelt och strukturerat sätt

Den här workshopen kommer att leda till insikter om ert företag inklusive kunderna ni tjänar, vilka värdepropositioner som erbjuds genom vilka kanaler och hur ert företag tjänar pengar. Ni kan använda affärsmodellduken för att förstå er egen affärsmodell eller en konkurrent.

Tidslängd: 4 timmar
Deltagare: 2 till 15 personer

Finansiering
utan
Riskkapital

Ett bra verktyg som hjälper er att förstå en affärsmodell på ett enkelt och strukturerat sätt

Analysera er startup idé för att hitta den bästa finansieringsmodellen mellan fem olika metoder för att tillhandahålla ekonomi utan att få in några externa ängel investerare eller riskkapitalister precis som företag som Microsoft och Dell gjorde. Definiera strategier, tidsram och kraven för er affärsplan som kommer att användas i er ekonomiska analys.

Tidslängd: 2 timmar
Deltagare: 2 till 10 personer

Lean
Startup

Snabb innovation med begränsad budget möjliggjort för er som vill ta en ny produkt eller tjänst till marknaden

Använd er innovativa idé och kartlägg kundens resa för det, validera idén genom att göra den konkret, definiera en affärsmodell och testa den för att utvärdera resultaten. Denna workshop är ett bra verktyg för idéägare, entreprenörer, produktägare och intraprenörer att bygga upp en giltig affärsmodell före lansering.

Tidslängd: 1 dag (8 timmar)
Deltagare: 3 till 15 personer

Growth
Hacking

Workshop för visionära ledare som omfamnar störningar som en kraft för tillväxt

Med en fokus på framtiden av er verksamhet, dit den är på väg och vad som kommer längs er väg, hjälper det er att inse i vilken riktning ni bör leda ert företag. Att hålla sig fast vid den traditionella spelboken är oftast inte tillräckligt för en snabb och exceptionell tillväxt av verksamhetens marknadsandelar. Denna workshop rekommenderas starkt för Grundare, Entreprenörer, Marknadsförare och Produktägare.

Tidslängd: 6 timmar (2 sessioner)
Deltagare: 3 till 10 personer

Quick
Design
Sprint

Viktig workshop för att lösa problem, testa nya idéer, samla in feedback och implementera förändringar

Denna metod uppfanns på Google av Jake Knapp, fulländad med mer än 150 nystartade företag på GV och delades sedan med världen. Via quick Design Sprint driver vi en 2-dagars workshop istället för fem som är användbar för preliminär och snabb utvärdering av idéer eller för att lösa utvecklingsproblem.

Tidslängd: 2 dagar (2x8 timmar)
Deltagare: 5 till 30 personer

Full
Design
Sprint

Utökad workshop för att lösa problem, testa nya idéer, samla in feedback och implementera förändringar

Bygg och testa en prototyp på bara fem dagar. Ni tar ett litet team, tar ledigt en vecka och går snabbt från problem till testad lösning med en beprövad steg-för-steg-checklista. Det är som en snabbspolning in i framtiden så att ni kan se hur kunder reagerar innan ni investerar hela tiden och kostnaden för att bygga en riktig produkt.

OBS! Boka ett preliminärt bedömningsmöte för utvärdering och få ett förslag.

Tidslängd: 5 dagar (5x8 timmar)
Deltagare: 5 till 30 personer

Design
Thinking

Utvecklingsprocess baserad på förståelse för de människor som vi designar produkterna eller tjänsterna för

Design Thinking är en iterativ process där vi strävar efter att förstå användaren, utmana antagandena och omdefiniera problem i ett försök att identifiera alternativa strategier och lösningar som kanske inte är direkt uppenbara med vår initiala förståelsesnivå.

OBS! Boka ett preliminärt bedömningsmöte för utvärdering och få ett förslag.

Tidslängd: per projekt
Deltagare: 6 till 15 personer

Produkt
Placering

Hitta den bästa passande positionen för din produkt på marknaden

En workshop för att ta reda på var en produkt ser ut för kunderna och hur den skiljer sig från konkurrenternas produkter och skiljer sig från konceptet varumärkesmedvetenhet.

Tidslängd: 4 timmar
Deltagare: C-suite chefer

Workshops på denna sida är exempel på våra standardtjänster. Tidslängden, antalet deltagare och avgifterna kan förändras genom att anpassa workshopen efter kundens behov samt förväntade resultat. Vi kan även sammansätta andra workshops efter ditt projekt, organisation och mål.

Note!

This company is permanently closed but the contents may be used for non-business and non-commercial purposes only.

Rulla till toppen